میتینگ رپ ( به انگلیسی: Rap Meeting) به مراسمی میگن که چند رپر دور هم جمع شده و در اونجا استعداد و توانایی های خودشون رو نشون میدند.

مثل همه‌ی تاریخچه رپ، میتینگ رپ هم اولین بار در آمریکا متولد شد و کم کم با حضور خوانندگان حرفه ای، معروف و معروف تر شد.

در واقع میتینگ رپ رو میشه مثل یک مدرسه فوتبال تشبیه کرد، داخل مدرسه فوتبال، فوتبالیست های نوجون حضور پیدا میکنند و استعدادشون رو کشف میکنند و بعد به دنیای حرفه ای پا میزارند.

میتینگ های رپ هم دقیقا همین شکلیه، رپر های جوون و نوجون وارد این فضاها میشند و استعداد خودشون رو کشف میکنند، با دیگران مسابقه میزارند، برنده میشوند و حتی در برخی از مواقع، جایزه میبرند.

میتینگ رپ در کشور های خارجی

میتینگ رپ در کشور های خارجی | عکس امینم در فیلم 8mile

یکی از معروف ترین تصویرهای دیده در میتینگ های رپ، دقیقا همین عکس بالاست که امینم رو در فیلم 8Mile نشون میده.

میتینگ های رپ دقیقا مثل مدرسه های فوتبال، داخل کشورهای خارجی مجوز دارند، حتی اگه مجوز هم نداشته باشند به هیچ عنوان کارشون غیرقانونی نیست.

یکی از دلایل حرفه ای رپ های خارجی و علل خصوص آمریکایی همینه که به خواننده ها و رپر های جوون بها میدند تا بیان و خودشون رو نشون بدند.

برای مثال، مارشال بروز مدرز یا همون امینم، از رپرهایی بود که با بردن مسابقات رپ در میتینگ های رپ، تونست کم کم برای خودش هوادار جمع کنه و در آخر به همون مقداری که هممون میدونیم، خودش رو معروف و محبوب کنه.

میتینگ رپ در در کشور خودمون ایران

میتینگ های رپ در کشور خودمون، با یه سری محدودیت ها انجام میشه، ویدیوهای زیادی رو دیدیم داخل اینستاگرام که نشون میده که رپ میتینگ ها داخل کشور خودمون هم انجام میشه.

همینجای کار بهتون بگم که اگر میتینگ رپ برگذار میکنید، با بنده ارتباط برقرار کنید تا هماهنگی انجام بدیم و مخاطبان رو راهی این میتینگ کنیم.

هرچقدر که بیشتر میتینگ رپ داخلی داشته باشیم به مراتب، رپر های بهتر، حرفه ای تر و با اعتماد به نفس تر خواهیم داشت.

تفاوت میتینگ رپ با مسابقه رپ یا رپ بتل

رپ بتل در میتینگ رپ انجام میشه.

در واقع برای اینکه بخواید با کسی مسابقه رپ برگذار کنید، باید داخل یه محیط باشید، به اون محیط میتینگ رپ میگن که طرفدار ها جمع میشن و با تشویق هاشون مشخص میکنند که کی برنده مسابقه رپ شده.

کل داستان اینه که چندین نفر با هم مسابقه رپی می کنند و به صورت فل بداهه همدیگرو خراب میکنن و هرکدوم که قوی تر اجرا کرد جمعیت اونو تشویق می کنه.

برای اطلاعات بیشتر راجب مسابقات رپ زیر زمینی مقاله رپ بتل رو بخونید.

میتینگ رپ در کجا برگذار میشه ؟

از لحاظ جغرافیایی تهران پایتخت ایرانه و کاملا طبیعیه که بیشترین میتینگ های رپرای کشورمون داخل این شهر برگذاری بشه، اما خب شهر های بزرگ و کوچک دیگه ای هم هستن که میتینگ دارن ولی خب کیفیتشون اندازه دورهمی های تهران نیست!

از لحاظ فنی هم معمولا میتینگ های رپی داخل پارک های بزرگ و کوچیک و تقریبا آخر شبا برگذاری میشه! اگه کسیو داشته باشید که رپ بخونه و توی این فضاها قرار گرفته باشه قطعا میتونه بهتون کمک کنه تا برید به یه میتینگ حرفه ای و خفن!

بازم بهتون میگم، اگر خودتون کسی هستید یا کسیو میشناسید که میتینگ رپ برگذار میکنه، با من ارتباط بگیرید تا داخل همین صفحه در مورد زمان و مکان این میتینگ های رپ داخل کل کشور اطلاع رسانی کنیم.

فهمیدم که میتینگ رپ چیه، حالا باید چیکار کنم؟

اگه الان فهمیدی که میتینگ رپ چیه، رک بهت بگم که هنوز خیلی چیزها هستش که باید در مورد بدونی!

یادت باشه که هرچقدر بیشتر راجب به موضوعی بدونی (مثلا رپ)، میتونی بهتر اون رو انجام بدی.

از مهم ترین مقالاتی که نوشتم و برات ضروریه میشه به مقالات زیر اشاره کرد:

امیدوارم اگر در آینده قراره رپر بزرگی بشی، من و مقالاتم بهت کمک کرده باشیم که تو این مسیر بدرخشی.