توپاک آمارو شکور، بدون شک از گنگ ترین خواننده های رپ آمریکاست، این رپر تو سن 25 سالگی به قتل رسیده اما توی همین 25 سال همه چیز رو تجربه کرده.

از معروف شدن به عنوان یک رپر گنگستر، زندان رفتن به خاطر تجاوز، معنوی شدن با خوندن کتاب های ماکیاولی و…

بدون شک شکور از برجسته ترین چهره های رپ آمریکا بوده و خواهد بود، اگر میخواید بیشتر راجب شخصیت فوق العاده و زندگی کاری و شخصی اون بدونید، مقاله زندگی نامه توپاک رو از دست ندید.

توی این مقاله، 15 تا از بهترین ترک های این خواننده رو براتون لیست کردم که مطمعن ازشون خوشتون میاد، لینک دانلود و پخش آنلاین هم مثل همیشه برقراره.

15. (1995) So Many Tears

یکی از موزیک هایی که ریتم آرومی داره و شکور با صدای شگفت انگیزش روحیه میبخشه به آهنگ، اگه میخواید با صدای همچین آدم خطرناکی آرام بگیرید، حتما این موزیک رو گوش بدید.

دانلود آهنگ So Many Tears


14.  (1993) Keep Ya Head Up

یکی از تاثیرگذار ترین آهنگ های رپ خارجی اینه، موزیکی که در مورد زنان و مردان سیاه پوست نوشته شده و میگه که باید سرتون رو بالا نگه دارید. این موزیک جزوی از فرهنگ سیاه پوستان آمریکایی اون زمان شده بود. اون زمانی که درگیری بین سیاه پوستان و سفید پوستان زیاد بوده.

دانلود آهنگ Keep Ya Head Up


13. (1995) Dear Mama

این موزیک ادای احترام توپاک به مادرش است، توپاک مادرش رو خیلی دوست داشته و جالبه بدونید که وقتی مادرش توپاک رو باردار بوده، در زندان حبس بوده و زندگی سختی داشته. این ترک هم به عنوان قدردانی از مادرش خونده.

دانلود آهنگ Dear Mama


12. (1994) ?How Long Will They Mourn Me

چقدر برای من سوگواری می کنند؟ این یکی از سنگین ترین موزیک های توپاکه و همونطور که از اسمش معلومه داره میگه که چقدر برای دیگران اهمیت داره و اگر بمیره چقدر براش سوگواری می کنند. ریتم آروم و صدای جاودانه شکور.

دانلود آهنگ ?How Long Will They Mourn Me


11. (1996) Hit ’Em Up

یکی از معروف ترین دیس ترک های تاریخ رپ آمریکا، این ترک دیس توپاک به رپر ساحل شرقی، یعنی Notorious B.I.G. است. یه موزیک ویدیو خیلی باحال هم داره.

دانلود آهنگ Hit ’Em Up


10.   (1991) Brenda’s Got A Baby

از معنادار ترین ترک های توپاک که به نسل جوون اون موقع آمریکا میپردازه و در مورد بارداری نوجوانان، والدین شدن و تجاوز جنسی و مواد مخدر و ….. صحبت میکنه. این ترک هم جزو فرهنگ سیاه پوستان آمریکایی جای داره.

دانلود آهنگ Brenda’s Got A Baby


9. (1992) Changes

این از اون آهنگ هایی که توقف نمیکنه شکور یه بند ورس میاره وسط و آهنگ رو خالی نمیزاره، گوش بدید خوراک اون موقع هاست که دوست دارید یه صدای باحال فقط بکوبه تو سرتون.

دانلود آهنگ Changes


8. (1995) I Ain’t Mad at Cha

یه موزیک خیلی قوی، ریتم آروم اما سنگین، صدای توپاک مثل صدای الهه توی گوشتون میاد. انگار داره آیات کتب الهی رو براتون روخونی میخونه، خیلی این موزیک سنگینه.

دانلود آهنگ I Ain’t Mad at Cha


7. (1996) 2 Of Amerikaz Most Wanted

یه همکاری فوق العاده بین دوتا از محبوب ترین رپر های آمریکا یعنی توپاک و اسنوپ داگ، این ترک خیلی معروفه و داستانش درمورد دو نفر از خلاف سنگینای آمریکاست که توپاک و اسنوپ باشن.

دانلود آهنگ 2 Of Amerikaz Most Wanted


6.  (1996) All Eyez on Me

همه نگاه ها به من، از قشنگ ترین و حرفه ای ترین کار های توپاک به حساب میاد، توی خیلی از فیلم ها و مستند ها بهش اشاره شده و حتی خیلی از رپر های بزرگ این تیکه کلام رو تو آهنگ هاشون استفاده کردند.

دانلود آهنگ All Eyez on Me


5. My Block

یه ترک خیلی شیک و مجلسی از توپاک، این موزیک از اون موزیک هایی که حتی اگر سر درد هم داشته باشید میتونید گوش بدید، انقدر که آروم و لذت بخشه. این موزیک ریمیکسه اما یه ریمیکس جاودانست.

دانلود آهنگ My Block


4. (1995) California Love

توپاک و داکتر دره باهم آهنگ بخونن و بد در بیاد؟ این دو بزرگوار انقدر این موزیک رو خفن درست کردند که اصلا هیچ صحبتی راجب بهش نیست، یه موزیک ویدیو خیلی باحال هم داره.

دانلود آهنگ California Love


3. (2003) Ghost

اوف اوف اوف اوف، یکی از گنگ ترین آهنگ های رپ آمریکایی، صدای خوفناک توپاک، ریتم بسیار سنگین، فقط و فقط گوش بدید این رو که گنگ خونتون بالا بره. این ترک جزو اون ترک هایی که بعد از مرگ توپاک اومده و یجورایی ریمیکس حساب میشه. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Ghost


2. (1996) Ambitionz Az A Ridah

جاه طلبی، موزیکی که شکور درباره جاه طلبی خودش صحبت میکنه و خیلی خیلی قشنگه.

دانلود آهنگ Ambitionz Az A Ridah


1. (1997) Hail Mary

سلام بر مریم ( مریم مقدس )، شماره 1 بهترین آهنگ توپاک رو به خودش اختصاص میده از نظر من و خیلی های دیگه.

این ترک بعد از مرگ توپاک منتشر شده و خیلی خیلی مربوط به ایلومیناتی ها میشه.

آلبومی که این ترک توش بوده اسمش The Don Killuminati: The 7 Day Theory هست.

این ترک به شدت قویه و به نظر من جزو قشنگ ترین ترک های تاریخ آمریکا و جهان است.

دانلود آهنگ Hail Mary

رسیدیم به نقطه پایانی، مطمعنم که از این 15 تا آهنگ خوشتون میاد.

اگر ترک دیگه ای بود که به نظرتون باید توی این لیست قرار میگرفت حتما تو قسمت کامنت ها بنویسید.