یادم نمیره که حدودا 10 سال داشتم، اولین آهنگی که از امینم گوش داده بودم اون آهنگی بود که با ریحانا خونده بود.

از امینم هیچی نمیدونستم، فقط اون آهنگ رو دوست داشتم و بارها و بارها گوشش میدادم.

جالب این بود که حتی از معنیش هم سردر نمیاوردم، فقط گوش میدادم، ریتمش خفن بود، صداش خفن بود، جذابیت داشت برام.

الان بیش از 10 سال از اون موقع میگذره، بعد از 10 سال، هنوز هم که هنوزه چسبیدم به این خواننده، به بزرگترین رپر تاریخ، به امینم، به اسلیم شیدی، به مارشال مدرز.

بعد از یک دهه گوش دادن به موزیک های امینم، لیست بهترین آهنگ های امینم رو براتون آماده کردم، این لیست، کاملا شخصیه، اما از اونجایی که پل ارتباطی من و شما، امینم هست. میدونم که شما هم عاشق لیستی که انتخاب کردم میشید.

برای هر ترک، یه توضیح مختصر مینویسم، پخش آنلاین و لینک دانلود موزیکش رو هم براتون میزارم.

اگه طرفدار امینم هستید یه سری به صفحه آلبوم فیزیکی امینم بزنید.

بریم سراغ لیست:

30. Rap God (2013)

همه میشناسن این موزیک رو، تو سال 2013 امینم این تک ترک رو بیرون داد و خودش رو خدای رپ معرفی کرد و به سریع ترین رپر جهان تبدیل شد (1560 کلمه در 6 دقیقه).

دانلود آهنگ Rap God


29. Cold Wind Blows (2010)

یه موزیک با ریتم سبک، اما فوق العاده برای اون دسته از افرادی که به معنی موزیک خیلی توجه می کنند.

دانلود آهنگ Cold Wind Blows


28. The Ringer (2018)

تو این موزیک، از ساز کمتری استفاده شده و امینم با صدای خودش بیشتر موزیک رو میگذرونه، ریتم و صدای موزیک پایینه و امینم با صدای خفن خودش بیشتر آهنگ رو پوشش میده.

دانلود آهنگ The Ringer


27. Going Through Changes (2010)

تو این ترک امینم درباره تغییراتی که زندگیش پیدا کرده صحبت میکنه، این آهنگ یه آهنگ فوق العاده برای زمانی هستش که دچار تغییرات زیادی توی زندگیتون هستید، و میخواید یه موزیک مثل مواد مخدر عمل کنه براتون. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Going Through Changes


26. Rain Man (2004)

امینم توی این موزیک کاملا چت تشریف داره، اگر میخواید یه آهنگ گوش بدید که در حین قشنگی، بی معنی باشه و کمک کنه چیل کنید، این موزیک رو پیشنهاد میدم. یه وضع عجیبی داره این موزیک

دانلود آهنگ Rain Man


25. Till I Collapse (2002)

یه آهنگ بمب، این موزیک برای یه فیلم با همین نام خونده شده و واقعا موزیکیه که میتونه بهتون انرژی خارق العاده بده که با کله برید تو دیوار از یا پشتبون خودتون رو به امید پرواز پرت کنید پایین.

دانلود آهنگ Till I Collapse


24. Stay Wide Awake (2009)

یه موزیک فوق العاده دیگه که ام با یه لحظه خیلی خاصی در میکنه این تو، کلمات رو بیشتر از همیشه به هم میچسبونه و جمله هارو شبیه به هم تلفظ میکنه تا یه موزیک خوب رو تحویل بده. این از اون موزیک هاست که کلن پشت هم میخونه و کم پیش میاد که صدای خواننده رو نشنوید.

دانلود آهنگ Stay Wide Awake


23. Talkin’ 2 Myself (2010)

یه موزیک باحال که ریتم خاص خودش رو داره، امینم با یکی دیگه خونده این آهنگ رو که زیاد مهم نیست، اما کلیت موزیک درمورد اینه که انگار بقیه نمیفهمن امینم چی میگه و انگار فقط میتونه با خودش صحبت کنه خودش خودش رو میفهمه.

دانلود آهنگ Talkin’ 2 Myself


22. Brain Damage (1999)

یه موزیک خیلی قدیمی از امینم که صدای مثل صدای بچه های پونزده سالست، توی این موزیک کاملا درباره اون داستانی که توی بچگی دعوا میکنه و میره کما صحبت میکنه. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Brain Damage


21. Role Model (1999)

ایییییییییییییییییین، یکیییییییییییی، از بهترین هااااااااااااست، من عاشق این موزیکم، خیلی قدیمیه و صدای امینم خیلی جوونه، اما عجب ریتمی، عجب تکستی، عجب فلویی، همه چیش فوق العادست این موزیک، یه موزیک ویدیو ها داره که میتونید سرچ کنید ببینید.

داستان درباره اینه که شنونده های امینم، میخوان امینم رو الگوی زندگی خودشون ببینن، ولی کارایی که امینم انجام میده برای الگو شدن مناسب نیست!

دانلود آهنگ Role Model


20. Without Me (2002)

از معروف ترین آهنگ های امینم که خیلی معروفه و همه جا ازش استفاده میشه، تو این ترک امینم درباره این صحبت میکنه که رپ بدون اون، چقدر مسخره و بدرد نخوره و همه میخوان مثل امینم باشن.

دانلود آهنگ Without Me


19. Cleanin’ Out My Closet (2002)

این مهم ترین آهنگیه که امینم خونده درباره مادرش، و به مادرش فحش میده و ….

از اونجایی که امینم بعدا گفتش که هربار این آهنگ از جایی پخش میشه اعصابش خورد میشه، این موزیک رو برای دانلود و پخش آنلاین نمیزارم، خودتون برید دنبالش!

18. Scary Movies (1999)

اینو پیداش نکردم بزارم برای دانلود :/ به زودی اضافه میشه.


17. The Way I Am (2000)

بدون شک از قشنگ ترین موزیک های امینم، توی این موزیک امینم میگه من همینی ام که هستم، گور بابای همتون!

دانلود آهنگ The Way I Am


16. Soldier (2002)

امینم فقط میخونه تو این آهنگ، سریع و با قافیه و بدون توقف.

دانلود آهنگ Soldier


15. My Dad’s Gone Crazy (2002)

این آهنگ مغزتون رو منفجر میشه، معنی آهنگ میشه “بابام دیوونه شده” و در واقع این آهنگ به همکاری دختر امینم زمانی که فقط 6 سالش بوده صورت گرفته، صدای دختری که میشنوید صدای دختر خود امینمه، به نام هیلی جید مدرز.

دانلود آهنگ My Dad’s Gone Crazy


14. If I Had (1999)

موقع انتشار این آهنگ امینم زیاد معروف نبوده، و درباره این صحبت میکنه که چیزایی که نداره رو اگر داشته باشه چیکار میکنه، مثلا یک میلیون دلار، البته چرت و پرت میگه مثلا میگه اگه 1 میلیون دلار داشتم میزاشتم همه برام بخ*ورن و… :/

دانلود آهنگ If I Had

13. 3a.m (2009)

ساعت 3صبحه، امینم مریضه، رفته یه جایی، چنتا جسد هست و با کلی خون، یادش نمیاد که چه اتفاقی افتاده، اما حدس میزنه که اونارو کشته.

دانلود آهنگ 3a.m


12. I’m Back (2000)

این آهنگ عالیه، هرچی بگم کم گفتم، ریتم باحال، سبک باحال، تکست باحال و اصلا یه حال و هوای عجیبی داره این. متن و ترجمه

دانلود آهنگ I’m Back


11. Guilty Conscience (1999)

امینم و داکتر دره بخونن و آهنگ بد در بیاد؟ اصلا نداریم! توی این آهنگ امینم و داکتر دره به نقش وژدان های خوب و وژدان های بد در میان و باهم مبارزه میکنند، موزیک ویدیو هم داره. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Guilty Conscience


10. Deja Vu (2009)

دژاوو، یه آهنگ خیلی قشنگ از امینمه که داخلش درباره زندگی یه فرد معتاد صحبت میکنه، که اون فرد به چه چیز هایی فکر میکنه و چی تو ذهنش میگذره. این موزیک درباره زندگی خودشه، زمانی که معتاد بود. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Deja Vu


9. White America (2002)

از سیاسی ترین آهنگ های امینم، درباره نژاد پرستی در آمریکا و نقش دولت و حکومت

دانلود آهنگ White America


8. Higher (2020)

امینم توی این آهنگ میگه که هر دفعه که میبینم به نقطه اوج خودم رسیدم، بازم از اون بالاتر میرم، خیلی وایب خوبی داره این موزیک.

دانلود آهنگ Higher


7. My Name Is (1999)

از معروف ترین آهنگ های امینم، که موزیک ویدیو هم داره و همه دنیا شنیدن این موزیک رو. متن و ترجمه

دانلود آهنگ My Name Is


6. Square Dance (2002)

نمیدونم داستان این موزیک چیه، اما قشنگه گوش بدید شاید خوشتون اومد.

دانلود آهنگ Square Dance


5. Lose Yourself (2002)

زبان قاصره از توصیف این موزیک فوق العاده

دانلود آهنگ Lose Yourself


4. Kim (2000)

این آهنگ در مورد اینه که زن امینم میاد بهش خیانت میکنه، و امینم میاد و هم اون مرده رو میکشه و هم زنش رو میکشه، جالب اینه که وقتی این آهنگ رو خونده هنوز با زنش زندگی میکردند.

دانلود آهنگ Kim


3. Dr Dre – Forgot About Dre (feat Eminem) (1999)

آهنگ برای داکتر دره هستش، و امینم داخلش فیت داده، توی این آهنگ امینم و داکتر به این موضوع میپردازن که همه فکر کردند خبریه و دکتر دره رو از یادشون بردن، کسی که این مسیرو برای همه آسفالت کرده. موزیک ویدیو هم داره.

دانلود آهنگ Forgot About Dre


2. The Real Slim Shady (2000)

اسلیم شیدی واقعی کیه؟ این آهنگ از محبوب ترین آهنگ های امینمه که در سطح جهانی ترکونده و حتی یه کنسرت خیابونی متحرک هم براش برگذار کرده.

دانلود آهنگ The Real Slim Shady


1. Stan (2000)

این ترک، بدون شک عزیز ترین ترک برای طرفداران امینمه، داخل این ترک امینم درباره این صحبت میکنه که اگر فن هاش اون رو خیلی جدی بگیرن، ممکنه چه بلایی سرشون بیاد. کلمه Stan بعد از انتشار این موزیک داخل دیکشنری آمریکا ثبت شد. متن و ترجمه

دانلود آهنگ Stan


-1 Beautiful (2009)

خیلی از طرفدار های امینم در سرتاسر دنیا، این آهنگ رو بهترین و پرمفهوم ترین آهنگ امینم میدونن، به قدری قشنگه که فقط باید بگم آب دستته بزار زمین و گوش بده + متن و ترجمه

دانلود آهنگ Beautiful


خب تموم شد، باید بگم که امینم تا حدودا 20 ساله که حرفه ای داره رپ میکنه و بیش از 300 تا موزیک داده، انقدری موزیک قشنگ هست که حتی منم نشنیدم، اگر موزیکی گوش دادید که حس میکنید از بهترین کار های امینم هست، حتما داخل بخش کامنت ها اسمش رو بنویسید.

آخرین نکته ای که باید بگم، اینه که اگر امینم رو نمیشناسید، حتما حتما حتما وقت بزارید و مقاله کامل من درباره زندگی امینم رو بخونید. امینم یه خواننده و یا یک رپر نیست، اون یه شخصیت بزرگ و حامیه، اون میتونه الگوی زندگی شما باشه، همونطور که الگو و حامی زندگی من هست.